Wednesday, February 11, 2015

My 3rd DIY Project

Hye! Rasa macam dah lama tak update blog.. huhuhuhu sibuk sangat akhir-akhir ini..

Disebalik kesibukkan kerja hakiki sempat juga lah saya menyiapkan hampir 90% projek DIY yang ketiga ini..


Sambil-sambil melayari pinterest terjumpa blouse ini.. Nampak cantik dan rasa nak sangat buat.. Jadi saya pun terus membeli pattern blouse ini... Bila dah beli terus print pdf pattern tu dan bermula la aktiviti menjahit blouse..


Mungkin sebab saya menggunakan kain chiffon jadi kembang dia tak berapa nak nampak.. Saya alter sedikit pattern tu dengan memanjangkan lengan dan saya tambahkan getah dihujung kengan..

Bila dah hampir siap saya lihat baju ni dah macam kurung moden pulak.. huhuhu.. Sebab tu saya tak kelim lagi bahagian hujung baju.. Masih tengan fikir nak potong hujung baju pendekkan jadikan seperti blouse @ biarkan saja labuh macam tu... huhuhuhu.. masih tak boleh nak buat keputusan.. Bila nak potong rasa sayang la pulak.. Tapi bila labuh rasa macam tak sesuai pulak untuk digayakan dengan seluar... 

ermmmm what do u think???




No comments :

Post a Comment