Saturday, February 18, 2023

Remuk Redam

Tiada siapa yang apabila mendirikan rumah tangga inginkan perceraian.. Sudah tentu bahagia yang didambakan.. Tetapi tekanan kehidupan saban hari menyebabkan hubungan semakin hambar.. Tubuh semakin penat dengan tuntutan kerja dan keluarga.. Jiwa pula semakin sakit dek tiada sentuhan kasih sayang daripada pasangan.. Ya, inilah ujian dalam hidup berumah tangga..

Tekanan hidup yang dilalui mula menampakkan kesannya.. Perselisihan demi perselisihan berlaku.. Ada yang diselesaikan dengan baik.. Tapi, banyaknya dibiarkan berlalu sepi sehingga akhirnya dilupakan buat sementara waktu.. Malangnya, keadaan ini tanpa disedari semakin mencemarkan keharmonian rumah tangga.. Dulunya memendam rasa kini diluah tetapi dikatakan pula mengungkit… Mana tidaknya permasalahan yang berlaku tidak dipeduli.. lebih suka mengabaikan daripada mencari jalan penyelesaian.. 

Akhirnya perceraian berlaku.. anak-anak pula yang lebih-lebih lagi sedihnya.. Apakan daya mommy… mungkin sudah nasib kita.. Tiada lagi pujuk rayu.. Tiada lagi belaian kasih dan sayang.. Aku redho.. sesungguhnya kebahagian sebenar hanyalah di negeri abadi.. 

No comments :

Post a Comment