Saturday, May 9, 2015

Jalan-jalan Pantai Sedili & Desaru

Hari Ahad yang lepas, sempena cuti hari pekerja dan wesak sempat jugaklah kami berkelah di tepi pantai.. Oleh kerana, perkelahan ini tidak dirancang makanya kami main redah jer la..



Selepas puas melihat keadaan public beach yang ada akhirnya kami membuat keputusan untuk berkelah di Mutiara Motor Resort di Sedili.. Kami tak sewa pun chalet hanya bayar parking RM5 untuk sebiji kereta dan RM40 sewa barbecue plate.. Kami berehat di pondok kecil dan berbabecue di situ..

Tapi di sini, beach tak cantik.. Airnya tak bersih.. Pondok tempat untuk berkelah pun macam tunggu hari nak roboh jer.. huhuhuhu... Sabar jer la...




Oleh kerana tak puas hati dengan beach di Sedili ni, kami buat keputusan untuk ke public beach di Desaru.. So bila dah siap berbabecue, perut pun dah kenyang, kemas-kemas barang terus bergerak ke Desaru..  

Pergh punyer la lawa pantai dia.. air pun biru jer.. Tapi, punyalah ramai manusia.. Untuk masuk ke public beach Desaru dikenakan bayaran RM4 untuk sebiji kereta..

Di sini juga ada disediakan perkhidmatan untuk menaiki banana boat.. Gian sungguh nak mandi.. Tapi takperla.. lain kali kami datang lagi mesti mandi di sini.. 

Desaru ko Tungguuuuuuuuuu!





No comments :

Post a Comment